Ft

Kosár: (A kosár üres)

  • A kosár üres

Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Sportmánia Kft. (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.sportmania.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek.) Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.sportmania.hu weboldalon keresztül történik.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. A szerződés nyelve: magyar.

 

1.    Tartalom

Szolgáltató adatai és az ügyfélszolgálat elérhetőségei
Regisztráció
Megrendelés
A rendelés menete
Fizetési feltételek
Személyes átvétel
Szállítással kapcsolatos információk
Házhoz szállítás díjszabása
Szállítási határidő
Részszállítás
Elállás joga
Termékcsere, visszafizetés
Jótállás (garancia)
Szavatosság
A felelősség korlátozása
Jogérvényesítési lehetőségek
Egyebek


 

2.    Szolgáltató adatai és az ügyfélszolgálat elérhetőségei

Cégnév: Sportmánia Kft.
Székhely: 2462 Martonvásár, Váci Mihály utca 6. földszint 2.
Üzlet: 1064 Budapest, Rózsa u. 90.
Nyitva tartás: Hétfőtől péntekig: 9:00 - 17:30, szombat: 10:00 - 14:00
Adószám: 23513967-2-07
Cégjegyzékszám: 07-09-021044
Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda: Fejér Megyei Bíróság, mint Cégbíróság
Cégbejegyzés kelte: 2011.09.13.
Kereskedelmi tevékenyég végzésének nyilvántartásba vételi száma: 877/2016 (Budapest Főváros VI. Kerület Terézvárosi Polgármesteri Hivatal)
Elektronikus elérhetőség: info@sportmania.hu
Telefonos elérhetőség: +36 70 945 63 77
Képviseli, kapcsolattartó: Stojanov Mónika
Adatvédelmi nyilvántartási szám:
NAIH-83034/2015 (webáruház üzemeltetéséhez kapcsolódó adatbázis kezelése)
NAIH-83035/2015 (hírlevél küldés)
Kamarai tagság: Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Kamarai nyilvántartási szám: FE23513967

Tárhelyszolgáltató adatai:
Cégnév: WebDream Magyarország Kft.
Székhely: 1037 Budapest, Testvérhegyi lejtő 10.
Telephely: 1065 Budapest, Nagymező utca 3.
Telefonszám: +36 1 700 4040
E-mail cím: info@webdream.hu
Adószám: 14546969-2-41

 

3.    Regisztráció

A Weboldalon történő vásárlásra regisztrációt követően van lehetőség. A regisztrációra a „Bejelentkezés / Regisztráció” menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével és elküldésével kerülhet sor. A regisztráció a megrendelni kívánt termékek kosárba helyezését követően, a részletes kosár nézetben is elvégezhető, az ott található adatlap kitöltésével és elküldésével.

Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

 

4.    Megrendelés

A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni.

A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett ár, amely tartalmazza a 27%-os ÁFA-t is. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

A megrendelést a Szolgáltató weboldalán keresztül csak regisztrált Ügyféltől és csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 9:00 - 17:30 között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség megrendelés leadására. Amennyiben ez a munkaidő lejárta után történik, a megrendelés az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. A feldolgozás megkezdéséről Szolgáltató értesítő e-mailt küld, amennyiben ezt a lehetőséget az Ügyfél a regisztráció során beállította.

A készlet adatok frissítése, aktualizálása naponta történik, de ennek ellenére esetenként előfordulhat, hogy bár a Weboldal felvette a rendelést, de a termék már elfogyott vagy nem beszerezhető. Szolgáltató ügyfélszolgálata ilyen esetekben azonnal felveszi az Ügyféllel a kapcsolatot egyeztetés céljából. Amennyiben az Ügyfél eközben a rendelése ellenértékét már megfizette, Szolgáltató a beérkező összeget a lehető legrövidebb időn belül visszautalja az Ügyfél számára.

Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag az Ügyféllel történő egyeztetést követően kerülhet sor.

 

5.    A rendelés menete

1.    Megrendelés feladására a regisztrációt követő bejelentkezés után van lehetőség. 
2.    Az Ügyfél a megvásárolni kívánt termék(ek)et a termék listában található vagy az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba” gomb megnyomásával helyezheti a kosárba.
3.    A megrendelés folytatásához nyissa le a Weboldal jobb felső sarkában található „Kosár” lenyíló ablakot és kattintson a „Tovább a megrendeléshez” gombra.
4.    Ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék(ek) méretét és darabszámát. A kuka ikon segítségével törölhet termék(ek)et a kosárból. Ha egy darabnál többet szeretne vásárolni egy kiválasztott termékből, a „+” és „-” gombok megnyomásával módosíthat a mennyiségen. 
5.    Válassza ki a kívánt fizetési és szállítási módot. A rendszer automatikusan felajánlja a regisztráció során megadott szállítási és számlázási címeket, azonban ezeket a kosár jobb oldalán található űrlapon tetszőlegesen módosíthatja.
6.    Megrendeléséhez a „Megjegyzések, észrevételek, szállítással kapcsolatos kérések” részben megjegyzést fűzhet.
7.    Az adatok megadását követően kattintson a „Tovább a megrendeléshez” gombra. A megrendelés összegző oldalán a megrendelés feladása előtt ellenőrizheti rendelése adatait és a végösszeget. A megrendelés feladására az összegző oldalon található "Megrendelem" gombra kattintva kerül sor.
8.    Szolgáltató a megrendelés elküldését követően e-mail visszaigazolást küld, amely tartalmazza a megrendelt árut, annak értékét a szállítási költséggel együtt.

 

6.    Fizetési feltételek

A megrendelés ellenértékének kifizetésére jelenleg az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésre:

Készpénz. Fizetés készpénzben személyes átvétel esetén az üzletben.

- Bankkártya. Fizetés bankkártyával személyes átvétel esetén az üzletben.

Utánvét. A megrendelés ellenértékének kiegyenlítése készpénzben vagy bankkártyával történő fizetéssel a csomag átvételekor futárral történő szállítás esetén. Ez a lehetőség kizárólag Magyarország területén áll fent.

- Fizetés banki átutalással. A megrendelés ellenértékének kiegyenlítése a megrendelést követően banki átutalással. Amennyiben rendelkezik bankszámlával bármely banknál, az átutalást a CIB Banknál vezetett 10701324-66825395-51100005 számlaszámunkra kell teljesíteni. Számlatulajdonos: Sportmánia Kft. Külföldi bankból történő utalás esetén az IBAN (nemzetközi) számlaszámunk: HU86 1070 1324 6682 5395 5110 0005, Swift kód: CIBHHUHB. Az előre fizetést megteheti készpénzes befizetéssel is, bármely CIB Bank fiókban. A megjegyzés rovatban minden esetben tüntesse fel a nevét és a visszaigazoló levélben található megrendelés számát. A szállítást csak akkor kezdjük meg, ha a pontos összeg számlánkra történő megérkezéséről meggyőződtünk.

- PayPal. A megrendelés ellenértékének kiegyenlítése PayPal szolgáltatás használatával. 

- Online fizetés bankkártyával. Webáruházunk a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A Webáruház a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Webáruház nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Webáruház oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást. A vásárolt áru ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!
 

Üdvözöljük a CIB Bank biztonságos, internetes fizetési megoldásával működő Webáruházunkban!

Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását.

Mire figyeljen a vásárláskor?

     - Olvassa el Webáruházunk ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!
     - Tanulmányozza át a Webáruház biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!
     - Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait!
     - Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító, engedélyszám)
     - Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
     - Használjon olyan böngészőt, amely támogatja az SSL titkosításhoz szükséges opciót!

A biztonságról

Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

Elfogadott kártyák

A CIB Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.

Fizetés lépései
 

     1. Ön a Webáruház oldalán választja ki az árut melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.
     2. Ezt követően Ön átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
     3. A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót.
     4. A fizetést követően Ön visszatér a Webáruház oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.

A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a CIB Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru ellenértékével.
 
Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.
Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

 
 

7.    Személyes átvétel

A megrendelt termékek az 1064 Budapest, Rózsa u. 90. címen található üzletünkben hétfőtől péntekig 9:00 és 17:30 között, illetve szombaton 10:00 és 14:00 között személyesen átvehetők. Szolgáltató email-ben vagy telefonon értesíti Ügyfelet arról, hogy a megrendelt áru mikortól átvehető. „Raktáron” státuszú termékek esetében a megrendelt termék(ek) azonnal rendelkezésre állnak.

Személyes átvétel esetén Szolgáltató a megrendelt termék(ek)et az átvételre vonatkozó értesítést követően 5 munkanapig teszi félre Ügyfél számára. 5 munkanapot meghaladóan Szolgáltató Ügyfél megrendelését töröltnek nyilváníthatja.

 

8.    Szállítással kapcsolatos információk

A megrendelt termékek házhoz szállítása a trans-o-flex Hungary Kft. futárszolgálattal (továbbiakban: Futárszolgálat), munkanapokon 9:00 és 17:00 óra között történik. Amennyiben ebben az időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetőség) munkahelyi címet megadni. Futárral történő szállítás esetén fontos a telefonos elérhetőség megadása, hogy a futár esetleg időpontot tudjon egyeztetni (például ha az adott időpontban nem talál senkit a szállítási címen). Amennyiben rendelkezésünkre bocsájtja mobiltelefonszámát, a futárszolgálat a kézbesítés napján SMS-ben értesíti Önt a kézbesítés várható időpontjáról és a küldemény utáni érdeklődés lehetőségéről. 

A Futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok visszaszállításra kerülnek a Szolgáltatóhoz. Az át nem vett és a Szolgáltatóhoz visszaérkezett csomagok újbóli kézbesítését Szolgáltató csak abban az esetben kezdi meg, ha az Ügyfél a megrendelt áruk értékét és az első, sikertelennek bizonyult és a második szállítás díját előre elutalja Szolgáltató bankszámlájára.

A trans-o-flex Hungary Kft.​ elérhetőségei:
Internet: www.tof.hu
E-mail: ugyfelszolgalat@tofhungary.hu
Telefonszám: +36 1 8 777 400, +36 1 8 777 444

 

9.    Házhoz szállítás díjszabása

A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut díjmentesen házhoz szállítja, ha az adott megrendelés bruttó értéke eléri a Weboldalon mindenkor közzétett, díjmentes szállítást biztosító összeget. A díjmentes szállítást biztosító összeget el nem érő kiszállítással megjelölt megrendelések esetén a szállítási díjat az Ügyfél viseli oly módon, hogy a szállítási díj a számlán feltüntetésre kerül. Ha egy Ügyféltől azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a házhoz szállítás díja szempontjából külön kerülnek figyelembevételre. Amennyiben az Ügyfél a második rendelés leadásakor jelzi, és erre a Szolgáltató visszajelzése alapján még van lehetőség, a Szolgáltató összevonhatja a megrendeléseket. A már elindított csomagok utólagos összevonására nincs mód. A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

A házhoz szállítás díja teljes Magyarország területén bruttó 990 Forint.
15.000 Ft bruttó összérték feletti megrendeléseket Magyarország területén díjmentesen szállítunk házhoz.

Külföldre történő szállítás esetén a célország és a megrendelt termék(ek) súlya alapján a Weboldal kiszámolja a pontos szállítási díjat, melyet a megrendelés elküldése előtt Ügyfél ellenőrizhet.

 

10.    Szállítási határidő

Az egyes termékek szállítási ideje eltérő lehet. Az adott termékre vonatkozó szokásos szállítási idő, a termék adatlapján a „Szállítási idő” mező mellett látható. 

Átlagos szállítási idő raktáron lévő termékek esetében: 1-3 munkanap.

Amennyiben az általános szállítási időtől eltérő időpontra kéri a szállítást, kérjük, hogy azt a megrendeléskor a megjegyzés rovatban jelezze nekünk. A lehetőségek szerint ennek figyelembe vételével küldjük a megrendelt árut. 

Amennyiben a feltüntetetett szállítási idő alatt Szolgáltató nem tudja a megrendelést teljesíteni, arról haladéktalanul tájékoztatja az Ügyfelet.

 

11.    Részszállítás

Több termék rendelése esetén, amennyiben a megrendelt termékek szállítási ideje eltérő, a megrendelés teljesítése egy részletben történik, akkor, amikor valamennyi termék már a Szolgáltató rendelkezésére áll. Több részben történő teljesítésre kizárólag az Ügyfél kérésére, külön egyeztetést követően kerülhet sor. Több részben történő teljesítés esetén, amennyiben a megrendelt termékek értéke nem éri el a 15.000 Ft-os bruttó értékhatárt, a szállítási díj valamennyi részszállítmányra egyesével felszámításra kerül. Amennyiben a megrendelt termékek értéke eléri vagy meghaladja a 15.000 Ft-os bruttó értékhatárt, abban az esetben egy résszállítmányra vonatkozóan a szállítási díj ingyenes, a többi részszállítmányra vonatkozóan egyesével felszámításra kerül a szállítási díj.

 

12.    Elállás joga

Az Ügyfél jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítás megkezdése előtt a vásárlástól elállni. Ezt az igényét az Ügyfél a Szolgáltatói adatok között feltüntetett telefonszámon vagy e-mail címen közölheti a Szolgáltatóval. Ebben az esetben az Ügyfelet semmilyen költségviselés nem terheli.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a fogyasztónak minősülő személy a megrendelt termékkézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Az elállás joga személyes átvétel esetén is gyakorolható.

Az Ügyfél elállási nyilatkozatát a Szolgáltatói adatok között feltüntetett telefonszámon, postai vagy e-mail címen közölheti a Szolgáltatóval.

Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról az Ügyfélnek saját költségén kell gondoskodnia. Az Ügyfél az elállással érintett terméket utánvétellel nem küldheti vissza a Szolgáltató részére, utánvételes átvételt a Szolgáltató nem teljesít. Az elállási jog gyakorlása esetén az Ügyfelet a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

Az Ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát:
- Olyan termék esetén, melynek ára a Szolgáltató által nem irányíthatópénzpiaci mozgások, ingadozásoktól függ.
- Kifejezetten az Ügyfél kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra, vagy gyorsan romló élelmiszerek esetén.
- Hang, illetve kép, vagy szoftver esetén, ha a csomagolását felbontotta.

A Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a termék vételárát a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti az Ügyfél részére.

Szolgáltató kizárólag a sérülésmentes, nem használt, hiánytalan csomagolású és a gyártói címkékkel rendelkező termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat az Ügyfél részére megtéríteni. A csomagolás sérüléséből adódó költségek az Ügyfelet terhelik. A visszaszállítás során eltűnt áruért a Szolgáltatót felelősség nem terheli. Az áru hiányában a Szolgáltatót semmilyen kötelezettség nem terheli.

Kivonat 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól törvényből:

20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

A törvény további részletei megtekintése itt.

 

13.    Termékcsere, visszafizetés

A megrendelt és az Ügyfél által átvett termék cseréjére Szolgáltató a termék átvételétől számított 365 napig nyújt lehetőséget. Ezen időintervallumon belül Ügyfél a korábban megrendelt terméket értékegyeztetéssel szabadon kicserélheti a Szolgáltató bármely másik termékére. Cseretermék hiányában a Szolgáltató visszafizeti Ügyfél számára a termék vételárát, amennyiben az Ügyfél saját költségén visszajuttatja Szolgáltatónak a terméket. Szolgáltató kizárólag sérülésmentes, nem használt, hiánytalan csomagolású és gyártói címkékkel rendelkező terméket cserél, vagy annak fizeti vissza a vételárát.

 

14.    Jótállás (garancia)

Az eladott termékekre vonatkozóan Szolgáltató általában 6 hónap jótállást vállal. Az ettől eltérő jótállási idő és ennek időtartama az adott áru mellett feltüntetésre kerül. 

A Szolgáltató szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk.-ban foglaltak az irányadóak. A törvényben előírtaknak megfelelően az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a jótállási időn belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

A minőségi kifogásokat Szolgáltató részére az ÁSZF Jogérvényesítési lehetőségek fejezetében meghatározott elérhetőségek valamelyikén írásban kell bejelenteni. A jótállási időn belül bejelentett minőségi kifogások elbírálását a termék gyártója által kijelölt minőségvizsgáló intézet végzi.  A vizsgálat költségét a Szolgáltató viseli.

A jótállás nem érvényesíthető:
- a gyártói előírások figyelmen kívül hagyása miatt bekövetkezett hibákra (pl.: mosási, vasalási előírások),
- nem rendeltetésszerű használat miatti hibákra (pl.: beltéri labda kültéren történő használata),
- baleset, rongálás vagy elemi kár okozta hibákra.  

Jogos reklamáció esetén Szolgáltató a hibás terméket elsősorban kijavítja vagy kicseréli. Amennyiben a Szolgáltató kijavítási vagy kicserélési kötelezettségének nem tud eleget tenni, az Ügyfél megfelelő árleszállítást kérhet, vagy elállhat a szerződéstől (azaz a Szolgáltató visszafizeti a termék vételárát).

Minőségi reklamációt Szolgáltató kizárólag számla ellenében tud elfogadni. 

A termékek Szolgáltatóhoz való visszajuttatásának költsége az Ügyfelet terheli.

 

15.    Szavatosság

A Szolgáltatónál történő vásárlás fogyasztói szerződésnek minősül. A Ptk. szerint a fogyasztói szerződés alapján a megvásárolt termékre két év szavatosság jár, amibe beleértendő a jótállás időszaka. A jótállási időszak vagy a szavatossági idő 6. hónapja után bejelentetett minőségi kifogások esetén az Ügyfélnek kell megfelelő szakvéleménnyel bizonyítania, hogy a hiba a vásárlás pillanatában is benne volt a termékben. A bizonyítás költségét az Ügyfélnek kell viselni. Amennyiben a szakvélemény alapján a panasz helytállónak bizonyul, a Szolgáltató a Jótállás fejezetben leírt módon intézkedik a kijavításról.

A szavatossági idő a számla kiállításának dátumával kezdődik.

 

16.    A felelősség korlátozása

A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért.

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A Weboldal olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhat, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.

A Szolgáltató nem vonható felelősségre semmilyen esetben vis maior esetén vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami nem az irányítása alatt áll.

 

17.    Jogérvényesítési lehetőségek

Vásárlói ügyfélszolgálat:
Cím: 1064 Budapest, Rózsa u. 90. 
Telefonszám: +36 70 945 63 77
E-mail: info@sportmania.hu
Nyitva tartás: Hétfőtől péntekig: 9:00 - 17:30, szombat: 10:00 - 14:00
Kapcsolattartó személy: Stojanov Mónika

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

 

18.    Egyebek

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései azirányadók.

A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Bármely módosítás abban az időpontban lép életbe, amikor online megtalálható a Weboldalon.


Martonvásár, 2017.07.20.


Jelen általános szerződési feltételek dokumentum nyomtatóbarát változatának letöltéséhez, és megtekintéséhez kattintson ide.





 
Adatkezelési tájékoztató
 
Sportmánia Kft. 
(székhely: 2462 Martonvásár, Váci Mihály utca 6. földszint 2.)


 

1.    Bevezetés

A Sportmánia Kft. (székhely: 2462 Martonvásár, Váci Mihály utca 6. földszint 2.) és kapcsolt vállalkozásai - a továbbiakban Adatkezelő - mindenben megfelel a hatályos jogszabályok adatvédelmi rendelkezéseinek, különös tekintettel az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényre (Infotv.), illetőleg a jelen tájékoztatóban foglaltaknak. 

Jelen adatkezelési tájékoztató megtalálható az Adatkezelő honlapján, mely a www.sportmania.hu címen érhető el. Az Adatkezelő jelen tájékoztató tartalmát bármikor módosíthatja, melyről az érintetteket kellő időben tájékoztatja.

 

2.    Az adatkezelő megnevezése

Név: Sportmánia Kft.
Székhely és levelezési cím: 2462 Martonvásár, Váci Mihály utca 6. földszint 2.
Telefonszám: +36 70 945 63 77
Email cím: info@sportmania.hu 
Adatkezelési nyilvántartási szám:
NAIH-83034/2015 (webáruház üzemeltetéséhez kapcsolódó adatbázis kezelése)
NAIH-83035/2015 (hírlevél küldés) 

 

3.    Fogalmi meghatározások

Érintett: 
bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy - közvetlenül vagy közvetve - azonosítható természetes személy;
 
Személyes adat: 
az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;

Különleges adat:
a) a faji eredetre, a nemzetiséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az érdek-képviseleti szervezeti tagságra, a szexuális életre vonatkozó személyes adat, 
b) az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre vonatkozó személyes adat, valamint a bűnügyi személyes adat; 

Hozzájárulás:
az érintett akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok- teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő - kezeléséhez;

Tiltakozás:
az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését kéri;

Adatkezelő: 
az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja;

Adatkezelés:
az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése;

Adattovábbítás:
az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele;

Nyilvánosságra hozatal:
az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;

Adatfeldolgozás: 
az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot az adatokon végzik.

 

4.    Adatkezelési alapelvek

Személyes adat kizárólag meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében kezelhető. Az adatkezelésnek minden szakaszában meg kell felelnie az adatkezelés céljának, az adatok felvételének és kezelésének tisztességesnek és törvényesnek kell lennie.

Személyes adat akkor kezelhető, ha
a) ahhoz az érintett hozzájárul, vagy
b) azt törvény vagy - törvény felhatalmazása alapján, az abban meghatározott körben - helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli (a továbbiakban: kötelező adatkezelés).
Különleges adat az Infotv. 6. §-ban meghatározott esetekben, valamint akkor kezelhető, ha az adatkezeléshez az érintett írásban hozzájárul, valamint az egészségi állapotra vonatkozó adat esetében törvény közérdeken alapuló célból elrendeli.

Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. A személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető.

Az érintettel az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az adatkezelés hozzájáruláson alapul vagy kötelező. Az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról, illetve arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat. A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is.

Az érintett a rá vonatkozó adatok kezeléséhez adhatja a hozzájárulását.

A bíróság, az ügyészség, a nyomozó hatóság és jogszabályi felhatalmazás alapján más szervek megkereshetik az Adatkezelőt tájékoztatás adása, illetőleg adatok közlése céljából. A megkeresés csak olyan személyes adatra és olyan mértékben vonatkozhat, mely a megkeresés céljának a megvalósításához elengedhetetlenül szükséges. 

 

5.    A személyes adatok kezelésének a célja, jogalapja

Az Adatkezelő szolgáltatásaival összefüggő adatkezelések önkéntes hozzájáruláson alapulnak, a személyes adatok közvetlenül az érintettektől származnak. 

Az adatkezelés célja az Adatkezelő webáruházának felhasználóinak azonosítása; megrendelések leadásának lehetővé tétele, tartalmuk meghatározása és módosítása; megrendelések és egyéb tranzakciók teljesítése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése; a megrendeléseket érintő kapcsolattartás; valamint a hírlevélre feliratkozók számára, rendszeres időközönként, gazdasági reklámot is tartalmazó e-mail hírlevél küldése.
Az adatok kezelésének a jogalapja az érintett hozzájárulása, különös tekintettel az Infotv., valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény rendelkezéseire.

 

6.    A kezelt adatok köre

6.1.    Regisztráció, felhasználói fiók létrehozása:

Természetes személy esetén:
Személyes azonosító adatok (vezetéknév, keresztnév), elérhetőség (telefonszám, e-mail cím, számlázási cím, szállítási cím), valamint az ügyfelek által önkéntesen megadott egyéb adatok.

Nem természetes személy esetén:
Azonosító adatok (cégnév, adószám), elérhetőség (kapcsolattartó vezeték- és keresztneve, telefonszám, e-mail cím, számlázási cím, szállítási cím), valamint az ügyfelek által önkéntesen megadott egyéb adatok.

6.2.    Hírlevél feliratkozás:

Feliratkozó neve és e-mail címe. 

6.3.    Cookie-k:

Mik azok a cookie-k?

A cookie-k vagy sütik apró file-ok, amelyek információt tárolnak a felhasználóról, valamint a felhasználó és a látogatott oldal kapcsolatáról. Ezek a file-ok lehetővé teszik az egyes felhasználók megkülönböztetését, de nem alkalmasak a felhasználók azonosítására.

A weboldalon tett látogatások során az Adatkezelő egy vagy több cookie-t – azaz egy-egy karaktersorozatot tartalmazó kis fájlt – küld az érintett számítógépére, amely(ek) révén annak böngészője egyedileg azonosítható lesz.

A cookie-k felhasználása:

Teljesítmény méréséhez szükséges cookie-k
A Google Analytics sütikkel Adatkezelő információt gyűjt weboldala használatáról, pl. a látogató melyik oldalt nézte meg, hová kattintott, hány oldalt keresett fel, milyen hosszú volt az egyes megtekintések ideje, stb. Ezek a cookie-k személyek beazonosítására nem alkalmasak.

Hirdetések megjelenítéséhez használt cookie-k
A Google ezen cookie-k segítségével tárolja, ha az érintett korábban már látogatást tett az Adatkezelő webhelyén, és Adatkezelő ez alapján hirdetéseket jelenít meg az érintettnek a Google internetes webhelyein. A felhasználók a Google hirdetések kikapcsolására szolgáló oldalon tilthatják le a Google cookie-jait.

Hogyan ellenőrizheti / tilthatja le a cookie-kat?

A cookie-kat a böngészőjében bármikor testre szabhatja vagy törölheti. A legtöbb böngésző a cookie-kat automatikusan, alapértelmezettként elfogadja. További információért a cookie-k kezelésről kérjük, keress fel böngészője Beállítások és Segítség menüpontját vagy tájékozódjon az alábbi honlapokon:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság: www.naih.hu
Általános tájékoztató: http://hu.wikipedia.org/wiki/HTTP-süti

 

7.    Az érintettek jogai

Valamennyi érintett kérheti saját személyes adatainak pontosítását, illetve a jogviszony megszűnését követően a törlését. 
Az érintett az info@sportmania.hu e-mail címen tiltakozhat a jogszabályba ütköző adatkezelés ellen, illetve jogosult a jogai érvényesítése érdekében bírósághoz, vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.) fordulni.

 

8.    Az adatkezelés időtartama

A regisztráció során megadott adatok kezelése a regisztrációval kezdődik és a felhasználói fiók törléséig tart. A felhasználói fiók érintett általi törlésére azonnal, Szolgáltató általi törlésére az érintett törlés iránti kérelmének kézhezvételét követő munkanapon kerül sor. A felhasználói fiók automatikus törlésre kerül az érintett által leadott utolsó megrendelést követő 5 év múlva.

A hírlevél feliratkozás során megadott adatok kezelése a feliratkozással kezdődik és a leiratkozásig tart. Az adatok törlésére az érintett általi leiratkozáskor azonnal, Szolgáltató általi törlés esetén az érintett törlés iránti kérelmének kézhezvételét követő munkanapon kerül sor.

A naplózott adatokat a rendszer – az utolsó látogatás dátumának kivételével, amelyet automatikusan felülír – a naplózás időpontjától számított 6 hónapig tárolja.

 

9.    Adattovábbítás

Az érintett az on-line vagy papír alapú regisztráláskor elfogadja, hogy személyes adatait az Adatkezelő továbbíthatja a kapcsolt vállalkozásainak, melyek a következők:

Adatfeldolgozók megnevezése
 
Cégnév  Cím Tevékenység
GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2. Csomagok kézbesítése
trans-o-flex Hungary Kft. 1239 Budapest, Európa út 12. Csomagok kézbesítése
Magyar Posta Zrt. 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6. Csomagok kézbesítése
CornerPont Kft. 2131 Göd, Béke út 41. Könyvelés
WebDream Magyarország Kft. 1075 Budapest, Károly krt. 3/A Rendszergazdai tevékenység

Mindezeken túlmenően az Adatkezelő adminisztrációs feladatai megkönnyítése érdekében egyes adatkezelési műveletek elvégzése céljából a személyes adatok meghatározott részét vagy egészét általa megbízott adatfeldolgozó, alvállalkozó, teljesítési segéd részére továbbíthatja.

 

10.    Adatbiztonság

Az Adatkezelő megtesz minden adminisztratív, számítástechnikai és fizikai biztonsági intézkedést annak érdekében, hogy a személyes adatokat megóvja a jogosulatlan hozzáféréstől, elveszéstől, illetőleg minden lehetséges fenyegetéstől. Az Adatkezelő gondoskodik a személyes adatokat tartalmazó papír alapú dokumentumok fizikai védelméről.

Amennyiben az Adatkezelő adatkezelésével kapcsolatban észrevétele merülne fel, kérjük jelezze azt az info@sportmania.hu e-mail címen.